Träningstisdag V.3 - CASE I

Exempelvis uppdrag, träningar etc.
Knugen
Moderator
Moderator
Reactions:
Inlägg: 1496
Blev medlem: 21 nov 2014, 23:52
Namn IRL: Daniel
Ort: Stockholm

Träningstisdag V.3 - CASE I

Inlägg av Knugen » 08 jan 2021, 09:14

Starttid
210119-1930
Sista tid anmälan.
210118-2400
Typ av verksamhet:
- Övning
Version + Moduler:
- OpenBeta, F18, F14, Supercarrier
Förkunskapskrav:
- Grundläggande förståelse för vad CASE I är genom att ha läst igenom avsnittet på vår wiki
- Ha lyckats med minst en CASE 1-landning tidigare
Nödvändigheter:
Teamspeak 64-bit (LADDA NER)
DCS-SimpleRadioStandalone (LADDA NER)(INFO)
Övrigt:
-
Missionfil: (Laddas upp efter genomfört event)
-
Tacview: (Laddas upp efter genomfört event)
-
Repetitio est mater studiorum (Repetition är kunskapens moder)

Process:
All players will be divided into groups of four, but are allowed to split that into two groups of two if they so wish. Regardless of group size, we recommend that you rotate your flight lead after every landing in order to spread the exposure to talking on the radio.

Due to the large amount of traffic in the pattern (far exceeding what would be the case in an real-life training) we'll be using slightly different radio procedures than we normally do:

For starts on the boat:
Depart maintaining 500 feet. Keep flying straight ahead until tower grants you your marshaling altitude. Climb and enter the port hold. Remain on the tower frequency until commencing and then push to approach. Remain on approach until you've trapped.

For starts on land:
Contact tower for marshaling altitude well before DME10. Be at your assigned altitude before DME10. As you're leaving the marshal stack, contact approach. Remain on approach until you've trapped.



Important: Remain stationary for a few seconds after a succesful landing, until you see your score message pop up. Contact tower on button 1 (305.000) while waiting and taxi off the runway once you've received your score. Refuel up to 75%, wait for the rest of your group and get ready to launch again.


This is not a practice for aerial refueling - ensure that you at every launch has sufficient fuel for the stack and possible bolter patterns.

If you bolter you've got two options - bolter pattern or CASE I departure and rejoin the stack. Bolter patterns are only flown if cleared by approach - if no bolter clearance is granted, fly a case 1 departure and re-enter the port hold. Your wingman / wingmen can join you in the marshal stack later, even if there is another group on top of you.



Poäng:
* Vi använder oss utav Banklers fantastiska träningsuppdrag som räknar ut poängen åt oss.
* Målet med träningen är att samtliga ska klara minst två stycken lyckade landningar vars poäng överstiger 40 under kvällens gång.
* Vi kommer att hålla koll på alla försök och poäng och lägga upp resultatet på Discord vid kvällens slut. Den eller de personer som lyckas få högst poäng i ett varv får skryträttigheter.


Övrigt:
Uppdraget kommer att använda Supercarriern

Kanalplan:
ChannelFunctionFrequency
1Carrier Tower305.00
2Carrier Tower, AI264.00
3Package265.00
4Carrier Red crown256.00
5AWACS Backup254.00
6Human-controlled Airfield, Ground250.00
7Human-controlled Airfield, Tower270.00
8Human-controlled Airfield, Control257.00
9MISSION SPECIFIC255.00
10MISSION SPECIFIC262.00
11MISSION SPECIFIC259.00
12MISSION SPECIFIC268.00
13MISSION SPECIFIC269.00
14Navy Main Tanker260.00
15Carrier Approach A263.00
16Carrier Marshal261.00
17Carrier Approach B267.00
18AWACS, AI251.00
19Carrier Overhead Tankers253.00
20Air force Main Tanker266.00

Lineup

Chevy 1 - F/A-18C
1 - Jaeger - 400
2 - Mags - 401
3 - Maximushenke - 402
4 - Wallgren - 403

Colt 2 - F/A-18C
1 - Apollo - 410
2 - Kinglevel - 411
3 - Jackflash - 412
4 - Jackflash's +1 - 413

Dodge 3 - F/A-18C
1 - Johnny - 420
2 - Lirc - 421
3 - Vapor (Late joiner) - 422
4 - Punch (late joiner) - 423

Enfield 4 - F/A-18C
1 - AMVI - 510
2 - AMVI - 511
3 - AMVI - 512
4 - AMVI - 513

Ford 5 - F/A-18C
1 - AMVI - 520
2 - AMVI- 521

3 - Pocket- 522
4 - Gibby- 523

Pontiac 6 - F-14B
1 - Bambi | Spider - 430
2 -
3 -
4 -

Union Tower / Airboss - Knugen
Union LSO - Bankler & Redsnake

Pocket
rank6
rank6
Reactions:
Inlägg: 810
Blev medlem: 08 aug 2017, 10:15
Namn IRL: Joakim Johansson
Ort: Åtvidaberg

Re: Träningstisdag V.3 - CASE I

Inlägg av Pocket » 18 jan 2021, 15:31

Går det att ordna fram 2 F18 platser på land så kanske vi kan dyka upp vid carriern lite senare? Gibby och jag behöver nog köra lite avrostning först.
Oculus Rift S, TM Warthog HOTAS, VKB Gunfighter MKII MCG, MFG Crosswind, Gametrix Jetseat.
AV8B, AJS37, F14, F16C, F/A18C, Spitfire, M2000C, L39C, Mig15, FW190 D-9, Mi8, UH-1H, A10C, P51D, KA50, F86, Yak 52, FC3
CA, PG
Normandy+WWII AP.

Knugen
Moderator
Moderator
Reactions:
Inlägg: 1496
Blev medlem: 21 nov 2014, 23:52
Namn IRL: Daniel
Ort: Stockholm

Re: Träningstisdag V.3 - CASE I

Inlägg av Knugen » 19 jan 2021, 12:21

Vi kommer att testa att använda tail numbers som era anropssignaler istället för call signs, som vi vanligtvis använder. Exempelvis ska det låta "400, hornet ball, 3.8", inte "Chevy 1-1, hornet ball, 3.8". Detta gäller för all radiokommunikation mellan flygplan och båten.

Alla som ska flyga hittar sitt tail number i listan i orginalposten ovan samt där ni väljer slots ingame. Ni ser det dessutom målat externt på planet.

Alla behöver även döpa om sig ingame så att ert tail number finns med i ert namn, så att ATC kan se det på F10-kartan. Istället för [MA]Jaeger så blir det alltså [MA]Jaeger-400 osv.

Användarvisningsbild
Bankler
Moderator
Moderator
Reactions:
Inlägg: 194
Blev medlem: 18 nov 2018, 03:34
Namn IRL: Hampus Bankler

Re: Träningstisdag V.3 - CASE I

Inlägg av Bankler » 19 jan 2021, 12:56

I will be the main LSO tonight.

What I expect from ALL pilots:

* Read Knugen's forum post above thoughly and let us know if anything is unclear.
* Familiar with the pattern.
* Practice Bankler's CASE 1 Recovery Trainer in SP until you at least get some 30:ish score and trap consistently. This exercise won't work if you are everywhere you shouldn't be and/or bolter 70% of the times.
* DO NOT EXTEND DOWNWIND! Can't stress this enough. Everyone will need to turn abeam. Doesn't matter if the guy before you looks dangerously close. Let the LSO wave him (or you) off if needed. When abeam (a popup message will tell you when you're abeam, so you can't miss it!), turn right away, and fly like you're alone in the world, only focusing on your landing, not the dude in front of you. He's not your concern at this point!
* If waved off, continue flying on-speed over the deck. Then go into the normal departure, or into the bolter pattern, as described in Knugen's briefing.
CASE1_Recovery.png
CASE1_Recovery.png (254.16 KiB) Visad 139 gånger
CASE1_Recovery_2.png
CASE1_Recovery_2.png (232.25 KiB) Visad 139 gånger
Case1_Final.png
Case1_Final.png (157.63 KiB) Visad 139 gånger

Skriv svar