THT 19/3 Operation Anvil Star 3 redux

Exempelvis uppdrag, träningar etc.
Vulture
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL: Rickard-Larsson

THT 19/3 Operation Anvil Star 3 redux

Inlägg av Vulture » 13 mar 2020, 16:29

Starttid / (Sluttid)
200319-1930 (-2200)
Sista tid anmälan.
200319-1600
Typ av verksamhet:
-Uppdrag
Version + Moduler:
-DCS 2.5.5; F-14, 16, 18, Ajs37
Förkunskapskrav:
-Grundläggande om flygplan och aktuella system
Nödvändigheter:
Teamspeak 64-bit (LADDA NER)
DCS-SimpleRadioStandalone (LADDA NER)(INFO)
Övrigt:
-
Missionfil: (Laddas upp efter genomfört event)
-
Tacview: (Laddas upp efter genomfört event)
-
Operation Anvil Star mission 3 overview

Background:
Following the successful strike by NATO air toward Abkhazian coastal defenses USMC units have carried out an amphibious assault and established a bridgehead in the Sukhumi-Babushara area. This has halted the Abkhazian offensive into Georgia as they have turned their attention to defending their rear.

Abchazian air power has been largely degraded, with remaining assets evacuated to captured airfield in the east. Long-range SAM threats in the Sukhumi-Ochamchira region has been neutralized. The Russians have so far not involved themselves directly into hostilities but are expected to respond to the insertion of NATO ground forces into Abchazia.

Situation:
The ground push toward Ochamchira by USMC units have been temporarily halted after they ran into a REDFOR defensive line NW of Ochamchira. The REDFOR line needs to be dislodged before it is properly fortified. Due to lack of available artillery an air strike will be conducted before another ground push. Tactical targets aimed at degrading REDFOR command and supply have also been identified.

NATO has declared a no-fly-zone for any non-allied aircraft around the AO, encompassing all of Georgia and all areas within 50 nm of Bullseye. Any Russian aircraft within this zone is considered hostile. NATO medium-long range SAM systems have not yet been brought ashore. Only blue SAMs in region is two Oliver Hazard-Perry covering carrier and tankers

Strike objectives:
1. Maintain air superiority over the AO
2. Attack REDFOR defensive line NE of Ochamchira and Zugdidi-Ochamchira/Sukhumi-Ochamchira supply lines
3. 4. Attack REDFOR command and control in Ochamchira

Time and weather:
* September 26 - 2010
* 1600 local time
* Partially Cloudy (Cloudbase at ca 8000 ft)
* CASE 1 conditions

Intel:
* Air threats: Third and fourth gen fighters
* Ground threats: Extensive AAA and IR SAMs around Ochamchira. Limited AAA and IR SAMs along the MSR, mainly in Gali. Hard-deck at 14000ft. SA-6 sites located east of Zugdidi and near Gudauta.
* Joker: 6000 lbs
* Bingo: 3000 lbs
* QNH 29.92
* FOCUS (AWACS) -
* OVERLORD (PACKAGE LEAD) -
RAMROD: BLACKSMITH
BULLSEYE: FORGE

Rules of Engagement:
Weapons free for ground units in Abchazia and air units launched from Abchazian-held airfields. Do not fire upon Russian units unless they violate the no-fly zone and/or take aggressive action toward NATO units.

Tasking:

Mission start: 1600
SABRE1 (Two/Four-ship F-14) CAP between wp 3-4
OAS m3 Sabre-F14-converted.pdf
(160.36 KiB) Nerladdad 10 gånger
RAPTOR2 (Two/Four-ship F/A18C) CAP between wp 3-4
OAS m3 Raptor-FA18-converted.pdf
(157.53 KiB) Nerladdad 15 gånger
DAGGER3 (Two/Four-ship AJS37 Viggen) Attack enemy defense line NE of Ochamchira and supply staging area in east Ochamchira(WP3). (Required systems: BK90)
OAS m3 Dagger-AJS37-converted.pdf
(246.76 KiB) Nerladdad 10 gånger
BADGER4 (Two/Four-ship F16) Precision strike on command post and munitions depot in Ochamchira and on bridges near Achigvara. (Required systems: TGP+laser-guided bombs)
OAS m3 Badger-F16-converted.pdf
(947.16 KiB) Nerladdad 14 gånger
Hammer5
Strike bridges located NE of Sukhumi-Babushara (Wp3-4), provide back-up CAP if necessary.

Package RTB at 18:00

Time slots:
SABRE1
Departure: 16:20
Push time: 16:35

RAPTOR2
Departure: 16:25
Push time: 16:37

DAGGER3
Departure: 16:35
Push time: N/A

BADGER4
Departure: 16:30
Push time: 16:45

HAMMER
Departure: 16:35
Push time: N/A

HOLDING ALTITUDES
SABRE1: 18000 at Push Point; CAP at 30000 in AO
RAPTOR2: 16000 at Push Point; CAP at 26000 in AO
BADGER4 14000 at Push Point; Loiter at 22000 in AO
DAGGER3: N/A

Waypoints:
WP1 - NAV point, Push point for F14, F16, FA18
Bullseye - WP2 (For F14, F16 and FA18)
CAP West - WP3 for F14, and FA18
CAP East - WP4 for F14(ref point FP), and FA18
RAPTOR: WP5 - Target point
BADGER: WP3-WP6 - Targets
DAGGER: WP1-2 Nav fix points, WP3-TGT, WP4-Batumi

Flights overview:
flights overview2.png
flights overview2.png (1.04 MiB) Visad 103 gånger
Comms:
Radio.png
Radio.png (15.64 KiB) Visad 290 gånger
AJS
Spec1 - 265
Spec2 - 250
Spec3 - 254
E - 251
F - 270
G - 131

TCN
CV - 74X
KC135 - 102X
KC135mprs - 101X

Stennis initial BRC 017, will turn to 198 at ca 17:10

Awacs – Apollo, du får heta vad du vill :)
Mauen - Marshall

Sabre
1-1 Vingen
1-2 Översten/Jedi

Raptor
2-1 Jackflash
2-2 Jasnisse
2-3 Bejo
2-4 Wallgren

Dagger
3-1 Qvintus
3-2 Urist
3-3 Aniron
3-4 Vulture

Badger
4-1 Mags
4-2 Lynx

Hammer
5-1 Bankler
5-2 johhny

Användarvisningsbild
Mags
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL:

Re: THT 19/3 Operation Anvil Star 3 redux

Inlägg av Mags » 20 mar 2020, 11:53

Debriefing
Badger 4: F-16C, Precision Strike, CAP backup
Badger 4-1: Mags
Badger 4-2: Lynx

Händelsförlopp
Lugn start från obemannat Batumi bana 31. Flygning som planerat fram till AO, där vi fick lite blandade problem med att slewa TGP:n till målen som låg på våra waypoints - en blandning av bug i F-16C och handhavandefel som gör att steerpoints flyttar på sig till nuvarande TGP designation. Med hjälp av samarbete, en kopierad koordinat från Focus (Apollo) och en mycket kreativ buddy lase, så lyckades vi till slut slå ut samtliga mål.

Efter strikes blev det refuel hos Arco som var utmanande pga långsam tanker (210 kts).

Direkt efter lufttankning blev vi, med ganska klen A2A armament, vektorerade till banditer 40 NM ut. Första fiendegruppen gick cold, så vi blev skickade till en annan grupp.
En framgångsrik BVR engagement med 1 st nedskjuten Su-27 utan egna förluster, varpå den andra Su-27 gick cold.

Den första gruppen hade nu gått hot på oss igen, och Lynx gick head-on utan att få lås, och vände bort med mig i närheten. Här begick jag ett misstag tror jag - jag hade inga Fox3 kvar och gick head-on med MiG-29:an och sköt optimistiska AIM-9X på rätt långt avstånd, och undvek med nöd och näppe en R-27. Med lite otur hade det kunnat gå sämre. Det jag borde gjort är att gått cold ihop med Lynx, och bett om hjälp från Raptor 2 som var inbound söderifrån. Men tiden räckte inte till att fatta det beslutet korrekt och vi var nog inom MAR och kanske var tvungna att commita till WVR.

Under tiden hade den kvarvarande Su-27:an gått hot på oss, och sköt en R-27 på mig som jag lyckades notcha/cranka på nåt vis, och Lynx gick till merge och fick en kill med AIM-9X. Mycket snyggt.

Vad var bra?:
Mission, Apollo som Focus, kommunikation, samarbete, flygning! Full pott!
Lynx gjorde ett mycket bra jobb både A2G och A2A.

Vad var dåligt och hur kan vi förbättra detta?
F-16C är lite för buggigt för att göra TGP precision strikes tycker jag, i alla fall för pre-planned waypoints. Funkar bättre om det är targets of opportunity som man själv letar efter. Det är så lätt att råka förstöra alla sina waypoints när man har en TGP designation om man inte är försiktig. Därför tycker jag vi undviker att sätta Vipern på precision strikes tills steerpoint-systemet fungerar bättre.

Vad jag vet så är det korrekta att en designation består av en waypoint PLUS en offset från den waypointen. Med ED verkar ha missat den detaljen. :shock:

Ett annat problem: det verkar ha varit lite desync på servern, så på andras skärmar såg det ut som att vi bombade dagis. Jag LOVAR att vi bara bombade militärt relevant infrastruktur. :twisted:

Feedback på uppdraget:
Jävligt kul mission, bra story... vi hade kul!
buddylase.png
buddylase.png (737.97 KiB) Visad 40 gånger
refuel.png
refuel.png (522.5 KiB) Visad 40 gånger
bvr.png
bvr.png (481.71 KiB) Visad 40 gånger
bvr2.png
bvr2.png (319.71 KiB) Visad 40 gånger
wvr.png
wvr.png (376.98 KiB) Visad 40 gånger
merge.png
merge.png (616.59 KiB) Visad 40 gånger