Public Multiplayer Söndag

Exempelvis uppdrag, träningar etc.
M4u3N
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL:

Public Multiplayer Söndag

Inlägg av M4u3N » 06 apr 2019, 22:19

Starttid / (Sluttid)
190407-2000 (-2200)
Sista tid anmälan.
Drop in
Typ av verksamhet:
- Gemensam public mulitplayer
Version + Moduler:
- OB, Vilka som helst.
Förkunskapskrav:
- Basic skills i den modul du tänker flyga.
Nödvändigheter:
Teamspeak 64-bit (LADDA NER)
DCS-SimpleRadioStandalone (LADDA NER)(INFO)
Övrigt:
Gå in på en server, Buddyspike, Hoggit eller det som anses lämpligt och spela ihop på en public multiplayer server och försöka lösa uppgifter tillsammans. I första hand Caucuasus server så alla kan vara med.

Blir lite av ett test, tror det kan bli skoj!

-

Användarvisningsbild
Mags
rank2
rank2
Reactions:
Namn IRL:

Re: Public Multiplayer Söndag

Inlägg av Mags » 07 apr 2019, 18:55

Jag antar att vi kommer vilja flyga blandat F-14 och F-18... i så fall är BuddySpike blue flag inte bra, pga att flygplanstyperna är på olika lag.

Jag har inte så bra koll på DDCS och hur sidorna ser ut där.

Enklast kanske vore att köra i en PvE-miljö, antingen Georgia at War (GaW) eller Red Sands/Red Snow. Sen finns också Through The Inferno, även det PvE.. men jag tror de hostas i USA så man har dålig ping.

Jag utför gärna buddy-lase i en Harrier om det är önskat. Men kan även tänka mig CAS och CAP (kört sjukt mycket BVR CAP senaste veckan, börjar bli ganska bekväm med det) i Hornet. Kanske katterna kan ge buddy-lase om Hornets bär LMAV/GBU?
Formerly known as magwo
We're in the pipe, five by five!

M4u3N
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av M4u3N » 07 apr 2019, 19:01

Har kollat lite och enklast är om vi kör Red Snow startar på samma flygplats. På Buddyspike kanske inte alla får plats eller så hamnar man på olika sidor. Utöver det så pingar jag 150+ på Hoggit. Så mitt förslag är Red Snow

M4u3N
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av M4u3N » 07 apr 2019, 19:07

Det är bara ett problem och det är att RED SNOW Är det natt på nu, jag ska kolla med frosties om de hinner blir dag till 20:00

Samcro
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Samcro » 07 apr 2019, 19:11

Lite info om ni hoppar in på RedSnow:
Awacs finns på 251mhz.
Sochi-adler har alla slots.
Inte överdrivet mycket, men det bör räcka.

Finns luftvärn som skyddar Sochi till viss mån.
Men 20nm från Sochi går gränserna och korsar man gränsen så kan fi CAP intressera sig för er.
Men det finns tre olika area of operations och även rörliga gränser så alla triggas inte på en gång.
Sen finns det lite mer info på F10>REDSNOW, tex Strike Targets eller vilka flygbaser är röda.

Om jag kommer loss så skall jag hålla mig i närheten.

M4u3N
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av M4u3N » 07 apr 2019, 21:56

Jag tyckte det var rätt kul, men skulle styrt upp det lite mer. Jag kör nästa söndag samma tid samma kanal om någon är sugen.

Då kan vi försöka göra upp en plan innan typ vart alla ska gå och mission targets.

Så alla går mot t.ex Sukhumi.

Användarvisningsbild
Mags
rank2
rank2
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Mags » 07 apr 2019, 22:08

Yes håller med, kunde varit lite mer uppstyrt! Men ändå kul och mycket pang-pang. Kanske bra om arrangören eller som är intresserade går in nån halvtimme innan och rekar lite och kollar vad en lämplig uppsättning missions kan vara, givet den nuvarande situationen på servern.

Också bra att ha en fast tid för start tycker jag. Det blir lätt lite röriogt när det är drop-in och flight-medlemmar är på olika platser för nån kom sent, och sen ska man göra rejoin men då blir nån nedskjuten eller får slut på soppa och drar hem när de andra är på väg ut. :)
Formerly known as magwo
We're in the pipe, five by five!

M4u3N
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av M4u3N » 07 apr 2019, 22:55

@Mags i agree.

Jag rekade bara vilka servrar som vi kunde köra på, det man skulle haft är en STRIL som koordinera och ledde anfallet mot Shukumi.

Sen bra om man sätter namn på flighterna. Men det var första gången vi körde detta. Trodde inte vi skulle bli så många som 9st.

Med lite planering så tror jag det kan bli riktigt skoj!

Finns intresset så lägger jag upp ett event nästa söndag med! Så kan jag försöka lägga upp det lite bättre!

Skriv svar