Skulle skriva "är gå gång",,, men f-n vad jag blev blåst av KOMPLETT.SE

Här diskuteras teknikfrågor, problem och felsökning.
zebra
rank2
rank2
Reactions:
Namn IRL: Alessandro Halén

Skulle skriva "är gå gång",,, men f-n vad jag blev blåst av KOMPLETT.SE

Inlägg av zebra » 02 dec 2018, 12:53

Hej gubbar (antar att det fortfarande inte finns några tjejer på forumet)

Nu börjar saker och ting att röra på sig. Nu har jag äntligen tagit steget och beställt en ny leksak. Fastnade för Kompletts Black Friday-kampanj och gjorde slag i saken.
Komplett Xtreme i260 - Gaming Dator
Geforce RTX 2080 Ti, Core i9+9900K, 32GB, 512GB + 2TB Boosted by Optane, Win10

Bra rabatt och moms avdragen på företaget, gjorde priset överkomligt. :-)

MEN,,, så kom antiklimaxet när jag igår kväll skulle packa upp lådan. Allt såg riktigt trevligt ut. Tittar in i burken och tycker att det ser lite tomt ut, men det är kanske jag som missat något här. När jag startar upp maskinen börjar fläktarna att snurra,,, men that's it. I övrigt inget liv i lådan. Så jag tar en extra titt i det tomma utrymmet och inser till min förvåning att inte kan hitta några hårddiskar installerade eller bifogade separat.

Jäklar vilken besvikelse! Men nu hoppas jag att Komplett sköter det här snyggt och löser problemet snabbt och smidigt. Worst case scenario är att de skulle hävda att de "installerat enligt spec". Fortsättning följer imorgon är jag pratat med deras kundservice.

Intressant att se vilken "quality control" de verkar ha. Borde man inte starta upp en dator som man byggt innan man skickar ut?

Har något råkat ut för något liknande med Komplett eller har någon något tips ifall jag skulle stöta på problem med dem?
Vill bara "komma upp i luften" nu.

Mvh/ zebra.

Användarvisningsbild
Foxmaner
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL: Eskil Brännerud

Re: Skulle skriva "är gå gång",,, men f-n vad jag blev blåst av KOMPLETT.SE

Inlägg av Foxmaner » 02 dec 2018, 14:54

zebra skrev:
02 dec 2018, 12:53
Hej gubbar (antar att det fortfarande inte finns några tjejer på forumet)

Nu börjar saker och ting att röra på sig. Nu har jag äntligen tagit steget och beställt en ny leksak. Fastnade för Kompletts Black Friday-kampanj och gjorde slag i saken.
Komplett Xtreme i260 - Gaming Dator
Geforce RTX 2080 Ti, Core i9+9900K, 32GB, 512GB + 2TB Boosted by Optane, Win10

Bra rabatt och moms avdragen på företaget, gjorde priset överkomligt. :-)

MEN,,, så kom antiklimaxet när jag igår kväll skulle packa upp lådan. Allt såg riktigt trevligt ut. Tittar in i burken och tycker att det ser lite tomt ut, men det är kanske jag som missat något här. När jag startar upp maskinen börjar fläktarna att snurra,,, men that's it. I övrigt inget liv i lådan. Så jag tar en extra titt i det tomma utrymmet och inser till min förvåning att inte kan hitta några hårddiskar installerade eller bifogade separat.

Jäklar vilken besvikelse! Men nu hoppas jag att Komplett sköter det här snyggt och löser problemet snabbt och smidigt. Worst case scenario är att de skulle hävda att de "installerat enligt spec". Fortsättning följer imorgon är jag pratat med deras kundservice.

Intressant att se vilken "quality control" de verkar ha. Borde man inte starta upp en dator som man byggt innan man skickar ut?

Har något råkat ut för något liknande med Komplett eller har någon något tips ifall jag skulle stöta på problem med dem?
Vill bara "komma upp i luften" nu.

Mvh/ zebra.
Köpte själv en färdigbyggd dator för många år sedan av komplett utan några somhelst problem.
Dom ska testa datorerna innan de skickas. Kolla denna video 06:26 https://youtu.be/_XZN2_mrP1Y?t=389
Har du testat att öppnat porten?

Användarvisningsbild
Rivvern
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL: Daniel Holst
Kontakt:

Inlägg av Rivvern » 03 dec 2018, 21:57

Det sitter inte en M.2 disk på moderkortet?
BBBBBBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTT
BildBildBild

zebra
rank2
rank2
Reactions:

Inlägg av zebra » 08 dec 2018, 22:04

Japp, det gör det, men tydligen var det något problem med den monteringen- Förmodligen sitter trots allt båda hårddiskarna finns på plats (vilket visar min inkompetens i frågan) :-)
Men efter ytterligare genomgång, då den fortfarande inte vill starta upp, visar det sig att moderkortet tagit skada vid monteringen samt att ett övre rack (där fläktarna sitter) är böjt. Så nu får jag skicka tillbaka maskinen för att de ska fixa. Tror inte att det är en transportskada eftersom det finns inget som legat emot de pinns som är böjda.
Shit happens, men det som jag till slut blev mest irriterad över var deras sega respons att lösa problemet. Får hoppas att resten går smidigare.

Pocket
rank5
rank5
Reactions:
Namn IRL: Joakim Johansson

Inlägg av Pocket » 09 dec 2018, 09:38

Hoppas det snart är löst! Vi har råttor, katter och rävar men ingen Zebra som flyger med oss!
Oculus VR, Thrustmaster Warthog HOTAS, Saitek pro pedaler, Gametrix Jetseat.
AV8B, AJS37, F14, F/A18, Spitfire, M2000C, L39C, Mig15, FW190 D-9, Mi8, UH-1H, A10C, P51D, KA50, F86, Yak 52, FC3.
Normandy+WWII AP.
Persian Gulf
Combined Arms.

zebra
rank2
rank2
Reactions:

Inlägg av zebra » 12 dec 2018, 21:25

Haha,,, kul att man kommer att bidra med ytterligare ett djur. Valet av callsign beror på att det är enkelt för alla att uttala och i regel för mig att höra (när annat ljud stör). Och jag har ännu inte stött på någon som krockat med mitt callsign. :-)

När det gäller Komplett så är det en never ending story. Maskinen returnerad. Moderkortet skadat (pga felmontering) och byts ut. En sladd var för hårt dragen, vilket hade skadat/böjt en kontakt. Grafikkortet funkade heller inte- och byts ut. De kunde heller inte starta datorn. Så med tanke på den fina filmen tidigare presenterad i denna tråd, så ger jag inte mycket för deras kvalitetskontroll. Grymt frustrerande när man inte vill annat än att komma igång med DCS.

Dejjvid
rank10
rank10
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Dejjvid » 04 jan 2019, 10:51

Därför man anlitar sin lokala it-butik. Då är hjälpen runt hörnet.
132nd.JJ |IP 494th vFS | IP 176th vACS | MQ 617th vSquadron | IP 696th vSquadron

zebra
rank2
rank2
Reactions:

Inlägg av zebra » 06 jan 2019, 20:45

Så sant...

Skriv svar