Beta eller stabil

Digital Combat Simulator

Beta eller Stabil

Beta
20
80%
Stabil
5
20%

Antal röster: 25

Användarvisningsbild
Justin Case
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL:

Re: Beta eller stabil

Inlägg av Justin Case » 25 nov 2018, 19:59

Hmm...det var en intressant effekt. Har jag något att ta bort ur min installation :?:
Svaret på din fråga är antagligen "AKT POS / UT" eller *NAV, EGI och slutligen EAC.

Användarvisningsbild
Rivvern
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL: Daniel Holst
Kontakt:

Inlägg av Rivvern » 24 mar 2019, 15:54

Skulle flyga lite F18 från carriern idag och kunde inte göra INS align gjorde flera omstarter men inget fungerade. Sedan läste jag på ED att det är fler som haft samma problem. Verkar som att de "pajat" align på carriern. Och sedan har vi alla krasher med F-14.

Börjar allvarligt fundera på att gå tillbaka till Stabila versionen. Har inte tid eller ork att sitta och upptäcka fel och buggar som kommer med varje patch.

Jag kan vänta nån vecka eller två innan jag får nytt godis, som då är helt buggfrittTM.

Vad säger ni andra?
BBBBBBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTT
BildBildBild

Användarvisningsbild
Vingen
rank4
rank4
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Vingen » 24 mar 2019, 17:05

Rolla tillbaks en beta-version, nästan alla verkar ha gjort det.

DeadEnd
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL: Clas

Inlägg av DeadEnd » 24 mar 2019, 18:03

Det är en knepig balansgång. Beta är ju något folk kör för att de inte vill vänta på det senaste godiset...
Samtidigt kanske man inte orkar med all extra tid som går åt pga buggar och nedladdningar och eventuell rollback till något som funkar.

Om DCS MP protokollet var lite mer generellt och stabilt så att vi kunde flyga trots att inte alla har samma version så vore det enklare.

För F18 idag tycker inte jag att 2 veckor spelar nån roll. För F14 är det lite mer kritiskt nu och en tid framöver.

Jag har själv kört såväl alfa, beta och stable i tre installationer parallellt. Det går men tar tid. Men just nu saknar jag definitivt tid. Stable *låter* bra...
--- Far o flyg! ---

Användarvisningsbild
Vingen
rank4
rank4
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Vingen » 26 mar 2019, 15:34

Beta!
Olika beta-versioner kan köras på samma server. Det tog mig mindre än 5min att rolla tillbaka till näst-senaste betan.
Jag orkar inte att vänta i 4v för F18 uppdateringar. Det är 1:a gången på länge som betan strular. Vi har har kört betan sedan F-18 släpptes utan problem.

Skriv svar